Model for a day (or more) - Reisverslag uit Peking, China van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Model for a day (or more) - Reisverslag uit Peking, China van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Model for a day (or more)

Door: Bjorn en Gretl

Blijf op de hoogte en volg Gretl

05 Mei 2013 | China, Peking

heey volgers,

omdat China hier alles controleert wat we doen op internet (volgens mij) gaat er een heleboel via internet erg langzaam. Social media zoals facebook is helemaal geblokkeerd dus kunnen we niet op helaas.. Whatsappen gaat af en toe erg langzaam en reisverslagen uploaden duurt erg lang.. Maar laat ik maar is beginnen over Beijing!!

Of het nou de cultuurshock is, rochelende Chinezen, kinderen die midden op straat in hen broek zitten te schijten of 100x met locals op de foto gaan because you have so beautifull white skin.. het is erg vermoeiend maar erg leuk om dit allemaal mee te maken.

Voordat we het vorige reisverslag zaten te typen in de bus waren we op het vliegveld even langs een tourist info balie gegaan. We vroegen hoe we het goedkoopst naar ons hostel konden komen. Ze beweerde dat we het best een taxi konden nemen want dat het goedkoper was dan met de bus en die wilde ze ook wel gelijk even voor ons regelen....niet gedaan natuurlijk maar we wilde het toch zelf even weten en naar de taxi's gelopen, die vroeg dus 700 Yuan (ongeveer 100 euro). Dus dat was dus niet goedkoop en zo zijn we dus uiteindelijk lekker met een lokale bus gegaan voor 32 Yuan (5euro).... We dachten dat China wel wat mindere afleggers zouden zijn maar helaas, het blijft Azië en ze blijven het bij elke toerist proberen. Uiteindelijk aangekomen bij de bushalte zijn we zo'n 10 rondjes gelopen en 2 uur later nogsteeds het hotel niet gevonden. Met 16 kilo op je rug en 28 graden en een hoop smog wat je niet gewend bent is dat niet zo fijn.. Na een tijdje waren we het zat en hebben we ons af laten zetten (op 2 manieren) bij ons hotel. De fietstaxi vroeg evenveel als de busreis maar kon ons niet meer zoveel schelen...
Toen lekker neergeploft in onze kamer en ff wat slaap ingehaald en heerlijk avond eten op (volgens mij inktvis maar weet t nog niet zeker)

Vanochtend werd het tijd om de toerist uit te gaan hangen. Via google maps gekeken hoe we moesten lopen naar de Forbidden City. Omdat alles in het Chinees is, is het een hele opgave. Uiteindelijk in 1x goed gelopen en alle dodelijke kruispunten overleeft te hebben. Zelfs nu was het zeker een uur heen en een uur terug lopen. Onderweg wat fruit gekocht als ontbijt, want we zagen het vanochtend niet zitten om rijst met kip te eten.
Aangekomen in de Forbidden City, waren wij de toeristen attractie en wilde er een hoop Chinezen met ons op de foto. Kinderen en baby's werden naar ons toe gebracht door hun ouders. En dachten wij nog wel dat wij een hoop foto's gingen maken. Veel mooie en leuke dingen gezien en uren rondgelopen.
Op de terugweg werden we aangesproken door '2 Chinese toeristen' om iets te gaan drinken. Aangekomen op een door hun uitgekozen plek, vonden wij het ineens niet meer zo'n goed idee nadat we een kamertje in moesten en vroegen wat het ging kosten. Dus we hebben ons snel uit voeten gemaakt en lekker een uur terug gelopen naar onze kamer.
Morgen weer een nieuwe dag, wat zal het ons gaan brengen!?!

PS. We proberen foto's en filmpjes up te loaden. Weet niet zeker of die bij de verslagen gepost worden of die gewoon onder foto's en video's komen te staan

• 05 Mei 2013 - 17:25

Tamara :

whahaha...wat een verhalen.....jullie moeten geld vragen voor de fotos!!!

• 05 Mei 2013 - 17:41

Samantha:

Pfff jeetje wat een verhaal!
    Pas maar op met die gekke
    Ik zou ook weggegaan zijn bah bah

Ennuhhh voor elke foto geld vragen haha
    Word je nog rijk ook hihi

• 05 Mei 2013 - 17:52

Anneke:

Leuk verslagje weer, alleen.......Bjorn!!!!! Hadden wij laatste op tv ook niet iets soortegelijks gezien? De toeristen werden toen ook gevraagd om iets te gaan drinken????/En dan trap je er toch bijna in? Hihi.....nóg meer wantrouwend zijn hoor......

• 05 Mei 2013 - 19:00

Wietse:

Niggers! goede verhalen! maar kijk maar uit dat je niet aangerand word in zo'n kamertje XD. En die afzetters zul je nog wel meer tegen komen! doe maar voorzichtig jullie!
    enne.. B... zaterdag gamenacht? :P

• 06 Mei 2013 - 04:41

Jolien :

Top verhaal!! Ik & Scobby hebben lekker zitten genieten van Jullie avondtuur. Wij zijn vandaag in port villa Vanuatu aangekomen. Kan helaas weinig op het Internet maar des te meer verhalen om van te genieten
    Als we volgende week weer terug op het vaste land zijn:)

Geniet van alle gekke chineezen!! Xx

• 06 Mei 2013 - 06:29

Jochem:

Haha leuk man ook gewoon zelf de attractie zijn daar. Misschien een idee om et geld voor te vragen op die manier haal je weer wat geld binnen.
    Veel plezier nog daar, lijkt me toch wel spannend daar in zo'n ongelooflijk groot land.

• 06 Mei 2013 - 06:34

Bjorn:

haha ja idd ma maar we zijn er op tijd weg gegaan toen we het niet vertrouwde dus niks aan het handje:-) en ook gelijk weer een goede les geleerd...
    geld vragen voor die foto's is niet goed voor mn karma:P

We zijn nu hard op zoek om donderdag of vrijdag naar grens van China te gaan maar is erg lastig en zit nog niet echt mee. In het ergste geval vliegen we naar Mongolië:-P

Thnx allemaal voor de leuke reacties. Erg leuk dat jullie mee lezen:-)

• 07 Mei 2013 - 16:03

Anneke:

Oh, heb nu jullie filmpje gezien! Leuk!Ga proberen te delen op fb...

• 08 Mei 2013 - 02:40

Danny:

Leuk om de verhalen weer te lezen!! Jammer dat ik je de laatste week nie meer gezien heb. Drink er daar (waar je nu ook mag zitten) maar eentje van me, en dan niet op zo'n vaag kamertje he ;) have fun