Back from the bush bush - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Back from the bush bush - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Back from the bush bush

Door: Bjorn en Gretl

Blijf op de hoogte en volg Gretl

18 September 2011 | Thailand, Phuket

Laatste dagen op Koh Tao zijn erg leuk geweest! eerste hebben we het duiken afgemaakt en hier een hele leuke en mooie dvd aan over gehouden!! Gretl heeft gewoon meegedoken met het groepje van het openwater van Bjorn.. super leuk!!! We hebben in 1 duik twee schildpadden gezien en een pijlstaartrog (die ene die Steve vermoord heeft)!! die was echt super groot!!! wel soooooooooo groot...

De dag erna ging we naar het eiland wat tegenover Koh Tao ligt.. Koh Nang Yuang.. We zouden gewoon even 2 uurtje gaan met de taxiboot!! in twee uurtjes zouden we toch niet zo erg verbranden met factor 30 op???? WEL DUS.. :(
Bjorn en Gretl helemaal verbrand op de schouder en rug. (jaja zelf Bjorn mijn zijn grote mond.. Ik verbrand nooit :)) onder dit verslag zijn we de vellen van onze rug aan het halen :D

De dag erna stond een spa dag en abseilen gepland.. De spa ging natuurlijk niet door, door al het verbranden..
Dus het werd een hele hele spannende dag.. We ging abseilen van de grootste rots op het eiland!! echt heel cool maar ook wel heel eng!! De tocht naar boven alleen al.. In het begin toch wel een beetje bang van de hoogte (en wat heb ik in het begin gescheld op mijn zus Jolien.. Wat laat we ons nu weer doen??) maar toen we eenmaal een beetje aan de hoogte gewent waren wwerd het echt heel leuk!! We hebben super mooie foto's van de hoge rots, maar die volgen later!!

Na 6 geweldige dagen op Koh Tao hadden we dan toch maar besloten door te gaan naar Khao Sok.. Ergens wilde we nog wel langer blijven, maar we wilde ook nog graag wat meer zien!! Dus wij gingen op naar de Bush bush..

Eerst met de high speed boot en daarna nog een ridje met de bus.. In totaal zo ongeveer 9 uur! Uh waarom wilde we ook al weer 9 uur weg van een eiland waar we eigelijk wilde zijn om te belanden in the middle of nowhere tussen de spinnen en apen?? of wat voor geluid was dat??

Ons er toch maar overheen gezet en besloten om de volgende dag een jungle trekking te gaan doen van zo'n 6 uur.. tussen de slangen (er zit daar een king cobra). apen, wilde olifanten en giftige kikkers..

Al met al was het best wel cool! Helemaal versleten en moe gingen we lekker chillen bij het prive zwembad (midden in de jungle!!). De apen hingen de boom boven ons, het was relaxt en opletten tegelijk..

De volgende ochtend gingen we kanooen over een mooie rivier. Toen kwamen we een slang boven ons hoofd(in de boom) tegen. Deze was zwart met oranje en lag lekkah te slapen dus konden we goed kijken!! Ook hebben we veel mooie vogels gespot... Nu wel weer genoeg jungle gehad, we hebben behoefte aan strand!!!!!

Om geld te besparen besloten we een lokale bus te nemen naar Krabi, o nee Koh Phi Phi.. uuuuuh ik bedoel Phuket HAHA (we konden niet kiezen)
Aangekomen in Phuket Town (Voor 4.50 p.p. van Dordrecht naar Groningen, tussen de lokale bevolking) Geen idee waar we naartoe moeten voor het strand. Uiteindelijk maar iets gekozen op de goede gok en we kunnen jullie vertellen het is hier best chill. Dus vandaag heel de dag gerelaxt en weer bij een prive zwembad gelegen (daarom gingen we naar het strand HAHA, ja Bjorn bij de zee mochten we niet in het water!!)
Morgen nog een dagje relaxen en dan weer verder naar het onbekende...:)

Zijn er nog mensen die suggesties hebben waar het leuk is in Phuket (of erbuiten natuurlijk) laat het ons weten via een reactie op het verslag!!

O ja we komen niet meer terug naar Nederland hebben we besloten, we hebben hier zoveel vrienden;) (You my friend, You my friend, You have Armani body friend!! Haha was het maar zo'n feest:P:D

Allemaal tot over 2 weken - 2 dagen!! Jaja we zijn pas net over de helft!!

Grtzzz van Ons

• 18 September 2011 - 10:46

Nadia Vd S:

Hey! Wij zitten bij patong beach op phuket. Van 21 tm 24 september zijn hier bij de strandjes internationale surfwedstrijden georganiseerd door QuickSilver.. De wereld kampioen surfen komt ook! En 's avonds hebben ze dan feestjes op het strand. En je kunt ook best leuk stappen hier! Misschien een tip ;) enjoy!

• 18 September 2011 - 10:47

Lia Bakker-Schaarman:

Leuk weer wat te lezen, net op de helft van jullie avontuur! Geniet maar lekker verder!

• 18 September 2011 - 10:57

Annemarie:

Hey Gretl en Bjorn!~

Zo herkenbaar en helemaal leuk om te lezen. Everybody's friend! :-)

Phuket is heerlijk vertoeven. Wij zaten op Kata beach. Hier in het zuidelijke puntje onder Kata Beach liggen hele rustige baaien en stranden. Phi Phi hebben wij met ongeveer een private boot gedaan. Super gaaf al die kleine eilandjes er ook om heen. Een taxi huren en je rond laten crossen is ook super. Via de receptie bij je hotel of een klein reisbureautje zo te boeken. Wij hadden gelijk een new friend! :-)

Geniet van jullie Thailand avontuur en ik blijf lezen! groetjes,

Annemarie

• 18 September 2011 - 11:32

Adrie:

volgens henk en uray moeten jullie eens gaan kijken op het james bond eiland (dat heet echt zo) je moet er met een bootje naar toe het schijnt er prachtig te zijn.
    heel veel reis plezier verder.

• 18 September 2011 - 11:32

Anneke:

Leuk om weer wat te lezen. Jullie hebben echt al superveel gezien, beleefd en gedaan.....super!!! Geniet nog maar fijn van jullie laatste weken. Enne, ik zie jullie vast wel weer terug in Nederland hoor! Work is waiting for you!!! Haha......

• 18 September 2011 - 13:11

Marije:

Jullie mogen daar niet blijven hoor! Maar ik kan me voorstellend at jullie dat willen. het klinkt allemaal zo gaaf!
    Jullie zijn wel helden hoor, met al die spinnen, slangen en apenverhalen!
    Zelf heb ik op phuket niks gedaan, dus niet echt een leuke tip ofzo ;).

Ik kijk uit anar het volgende reisverslag!
    xx

• 19 September 2011 - 03:46

@ Iedereen:

We gaan sowieso nog een eilanden tour doen bij Koh Phi Phi, Koh Phi Phi lay, Koh Phi Phi bay (dat zijn alle eilanden van de film de Beach en het James bond eiland). Maar op Phucket zelf wisten we niet welk stand het leukste is.. Patong beach is het soort van Lort de mar van Thailand .. Daar zijn we niet echt naar op zoek.. We zitten hier nu prima en gaan dus nu hier nog een dagje chillen voordat we de eilanden tour gaan doen en er staan nog meer leuke dingen op het programma.. Maar daar horen jullie later over!! bedankt voor alle goede tip.. Wij gaan weer terug naar het stand..

• 19 September 2011 - 06:33

Anneke:

De volgende plannen klinken weer goed! Have fun!!!

• 19 September 2011 - 10:53

Drieske :

Leuk om jullie verhalen te lezen, veel plezier met met de tweede helft.

• 20 September 2011 - 10:59

Jolien & Scobby:

vet cool weer allemaal zusje!! WIll echt zo graag wat foto's zien, maar de verhalen zijn ook leuk!! Denk dat na phi phi en de tochtjes en meer duiken daar het al weer langzaam tijd is om richting bangkok te gaan... Je zou nog evt een paar daagjes naar Khao Lak kunnen gaan (aan de westkust +/- uur 1.5 ur met de bus boven phuket) is een leuk dorpje waar wij ook veel tijd door gebracht hebben.Ik email nog wel even met wat tips.... veel plezier in phi phi en als james & his bond girl!!!xxx

• 21 September 2011 - 17:35

Francis {Jumbo}:

Hoi Gretl en Bjorn.
    Ik volg jullie een beetje, het is erg leuk om de verslagen te lezen. Jullie hebben echt al heel veel gezien en meegemaakt. Dat abseilen lijkt me bijzonder spannend maar de tijger en de krokodil zagen er ook heftig uit!
    Jullie zullen vast nog veel meer spannende dingen beleven. Veel plezier nog en kijk uit voor nog meer verbranden!!!
    Liefs Francis