Kanchnaburi + reis Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Kanchnaburi + reis Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Kanchnaburi + reis Koh Tao

Door: Bjorn en Gretl

Blijf op de hoogte en volg Gretl

09 September 2011 | Thailand, Koh Tao

Krokodillen temmen, tijgers knuffelen en met olifanten stoeien! kortom het rijsverslag van Kanchanaburi..

De dagen in Bangkok zaten er alweer op en het was tijd om door te gaan naar kanchanaburi. Naar een plaats met veel jungle en weinig bewoners.

Om te beginnen was moesten we om 6.00 uur opstaan. We kunnen vertellen, dat is geen pretje op vakantie. Om hierna 2,5 uur in de minibus te gaan zitten zijn we aangekomen op de Floating Market. Het is vergelijkbaar met Kho San road alleen is het nu duurder en drijf je tussen de andere toeristen, fruitvrouwtjes en barbeque op kajak vrouwtjes.. Dit was best leuk maar we keken vooral uit naar wat we die middag gingen doen! We gingen tijgers knuffelen. Dit was erg cool omdat we nog leven:-) o ja en natuurlijk omdat ze lekker zacht zijn en het een leuke dag was...
De foto's en filmpjes zullen voor zich spreken en we proberen alvast hier wat te uploaden.

Na een zeer lange leuke dag gehad te hebben gingen we met een stelletje die we daar ontmoet hebben s' avonds aan de River Kwai lekker bier en wijn drinken met een kaarsje erbij.
Helemaal voldaan gingen we naar onze hotelkamer (boven de River Kwai). We dachten eerst even lekker te gaan douchen totdat we het licht aan deden. Er zat een spin even groot als je hand (ja kijk maar even naar je hand) met de kleur intens zwart. Alle thaien lagen al lekker te maffen, dus wat doe je dan?!? Net zolang gillen totdat iedereen wakker is. Komen ze na een tijdje kijken is die ergens in de kamer maar waar weet niemand. Omdat ze hem niet konden vinden of vangen gingen we de grote kamerruil doen.. We konden toen gelukkig een stuk verder boven aan de heuvel slapen in een huisje niet direct aan de River Kwai.
Dachten we eindelijk te gaan douchen, is er een mieren invasie. Die hebben we maar voor lief genomen in verhouding met de spin.

De volgende dag dachten we alles gehad te hebben, doet Bjorn de deur open ligt er een aap op de deurmat!!!!! O neeeeeh hij was nog een beetje slaperig en de jungle was naar z'n hoofd gestegen. Bleek het onze persoonlijke waakhond te zijn.
Deze ochtend gingen we naar de Edawan watervallen om mooie 'niet geposeerde' foto's te nemen;-), relaxen en HARD van de rotsen te vallen. OEPS Gretl is ook zo onhandig. Na de watervallen gingen we proberen om Steve (The crocodile hunter) na te doen om krokodillen te temmen. Aardig gelukt al zeggen we het zelf (Just look @ the pictures)
Na een invasie van giraffen op de bus te hebben gehad gingen we de laatste nacht in kanchanaburi tegemoed...

In de ochtend geschiedenisles gehad @ the Bridge over River Kwai... Dachten we de olifanten te gaan wassen, maar ging hij ons wassen!! Ooit wel is onder een slurf gestaan als douche???

Na een zeer leuke middag, maakte we ons op voor de terugreis naar Bangkok waarna we na een uur weer verder gingen met de nachtbus en heel vroeg ochtendboot naar Koh Tao.

Aangekomen wisten ze niet (Nieuwe van Big Blue) wie we waren, terwijl wij dachten dat alles geregeld was.. Gelukkig maakte de manager van Big Blue (Jim) dit meer dan goed door ons te behandellen als VIP's. Nu zitten we in een zeer luxe kamer vlakbij het strand en gaan we morgen duiken!! oooooeeeeh spannend:-P

Sometimes life sucks MAAR NU NIET

XxX Bjorn en Gretl

• 09 September 2011 - 10:19

Ada En Jan:

Wij voelen ons al weer helemaal Thailand. Alleen weet ik niets van krokodillen en apen. Bij de Big blue hoef je toch alleen de naam Scobby te noemen en dat jij zijn schoonzus ben, dan komt het wel goed. groetjes Ada en Jan.

• 09 September 2011 - 10:23

Jolien & Scobby:

eindelijk, we zaten al heel de dag te wachten op jullie stuk en de foto's!! vet cool allemaal!! de foto van de spuitende olifant is echt vet cool!!! Ook met die krokodil is vet gaaf!!!
    Ongeloofelijk dat t niet geregeld was in eerste instantie, maar gelukkig nu helemaal goed. Heel veel plezier met duiken morgen en snel meer foto's en verhalen op de site zetten zdat wij lekker kunnen mee genieten!!xx

• 09 September 2011 - 10:29

Marjanne&Joeri&Lieke:

WOEHOEEEE! Ik was ook echt heel erg gillend weggerend bij die spin hoor! Gatverdamme. :) Geniet nog lekker van jullie reis, ik lees lekker mee vanuit koud Nederland. Maar morgen krijgen we 25 graden!! JEEEEEEEEJ!

XXXX

• 09 September 2011 - 11:06

Danny Suus & Joey:

Hey leuk om al die verhalen te lezen.
    Gave fotos ook !! Je kan zien dat jullie ervan genieten. Ennuh ik had die Jim ook -per ongeluk- een hoekje gegeven hoor haha. Die foto met die olifant is echt super !! Veel plezier nog geniet ervan en we lezen mee ;-)

• 09 September 2011 - 13:00

Anneke:

Nou, dat klinkt allemaal wel super! en ook een beetje eng soms, dat knuffelen met die tijger en krokodil,brrrr.....Maarre....jullie zijn pas een week weg en hebben al super veel gezien en gedaan! Gaaf hoor, leuk om weer iets te lezen van jullie, enne....waarom is Jops chago op die foto???? Have fun verder!

• 09 September 2011 - 13:03

Anneke:

Oh ja, en dan die spin.........ieieieiekkkk, nou daar was die grote zwarte hier bij ons dus nog niks bij.......nee, dan liever een aap voor je deur, haha. De foto op die olifant is trouwens geweldig! Top!

• 10 September 2011 - 14:10

@ Anneke:

Jobs is altijd sago als je hem 's ochtends tussen de Thaien op een bootje zet waar het stinkt en waarbij ik roep: nog een foto

• 11 September 2011 - 19:43

Jumbo Fan!:

wow...die fotoos zijn kik op de olifsant en met die tijger!!

ziet er allemaal goed uit!!!