The Great Wall and more - Reisverslag uit Peking, China van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu The Great Wall and more - Reisverslag uit Peking, China van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

The Great Wall and more

Door: Bjorn en Gretl

Blijf op de hoogte en volg Gretl

10 Mei 2013 | China, Peking

Eindelijk was de dag daar!!!!! We gaan naar dat chinese muurtje in de bergen woehoe;-)

Van te voren een heel voedselpakket gemaakt, met fruit, crackers en chinese eierkoekjes om de dag mee door te komen. 's ochtends stond het toeristen busje al te wachten bij het guesthouse. Eindelijk het gevoel om een goed de toerist uit te hangen. We waren het busje nog niet ingestapt of de goed engels sprekende gids begon al met trots over zijn land te praten. Een uur later waren we al veel te weten gekomen over hoe het nu hier werkt in China. Zo is het geen probleem om alles te eten wat beweegt of aan een boom hangt. Hij vertelde dat hij zelf een lieve hond had en die niet op zou eten, maar die van de buren wel. Denk daar maar is over na;-)

Eenmaal aangekomen bij de muur gingen we met de 'ski lift' hoog de bergen in. Met trots zijn we begonnen een het beklimmen van DE muur. Het was een hele zware maar hele leuke ervaring. We hebben ons helemaal het schompes gelopen en geklommen (letterlijk geklommen zo stijl was het) om van de rest van de toeristen weg te komen voor wat mooie foto's.
Terug bij het busje vertelde we de gids hoever we met ons (speedwalking) waren gekomen. Hij stond wel even te kijken, want zover was hij die kant nog nooit op gegaan omdat het te stijl was.
Op de terugweg konden we kiezen of we naar een theehuis, zijdemarkt of herbal healing center wilde. We kozen ervoor om herbal healing center te gaan. Hier gingen ze ons van alles uitleggen over de traditionele geneeswijze van het ontgiften van het lichaam. Ook kregen we een gratis voetmassage met herbalspul, ja je hoort t goed het was echt gratis deze x.
Hierna kon je je hand nog laten lezen en gingen ze je medische toekomst voorspellen. Naar ons idee sloeg dit nergens op... Maar ach we hadden wel een gratis voetmassage:-)
Verder op de weg terug kwamen langs het olympisch stadion en langs China Town (hahaha ja zelf in China bestaat China Town). De gids moest er zelf ook om lachen dat het bestond.

De volgende dag hebben we lekker lang uitgeslapen en even naar een markt geweest, niet veel spectaculairs dus behalve dat we voor 1 shirtje 37 euro moesten betalen en naderhand afgedingt hadden tot 4 euro. (alsnog niet gekocht trouwens, we wilde gewoon weten hoe ver we hier konden gaan haha, arme verkoper)
Ook hebben we nog even het metrostelsel van Beijing bestudeerd, zodat we vandaag op eigen houtje naar het Summer Palace konden. Het was een hele beleving om letterlijk een metro ingepropt te worden. Toch was het een leuke dag en moet je het een x meegemaakt hebben als je hier bent.

Om geld te besparen hebben we vanochtend een half brood weten te bemachtigen voor 80 cent en hebben we er heerlijk van zitten bunkeren. Gewoon er af gescheurd en droog opgegeten. Het was heerlijk nadat we zoveel honger hadden en geen rijst hoefde te eten als ontbijt.
Bjorn z'n dag begon helemaal geweldig want heeft z'n 1e red bulletje weten te bemachtigen. Het zijn dus geslaagde dagen geweest.

Morgenochtend naar het park van The Temple of Heaven, om de Chinezen te zien ochtendgymnastieken. Verder zullen we ons morgen klaar maken voor vertrek naar de grens. Beijing zit er alweer bijna op en we zijn ook ondertussen wel weer toe aan iets nieuws.

Fingers crossed for whats coming...
PS. Sta je nog niet in de mailinglijst voor gretlenbjorn.waarbenjij.nu. Meld je nu aan!! Dan krijg je vanzelf een mailtje als wij de site updaten

• 10 Mei 2013 - 10:22

Marjanne:

Hoe blij je kunt zijn met een red bulletje :-) Schitterende dagen :-) Geniet ervan.

Xx

• 27 Mei 2013 - 11:09

Christian:

Die voetmassage was vast geen straf;)

Haha bjorn je 1e blikje? Zwaar afkicken:P

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben!

• 28 Mei 2013 - 13:42

Monique,sander En De Kids:

Hoi Bjorn en Gretl
    Wat is dit leuk om te lezen wat jullie zo meemaken
    ga me gauw aanmelden voor jullie reis verslag fijne tijd verder
    groetjes Monique en Sander