Druk, druk, druk - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Gretl

16 April 2013 | Nederland, Dordrecht

Omdat het verslag 'couchsurfing' niet meer klopt hier weer even een update met de stand van zaken;-)

De bedoeling was om lekker (dat was nog maar afwachten) bij mensen thuis te slapen in Beijing om de kosten van het dure China te drukken. Aangezien er 22 miljoen!!!! mensen in Beijing wonen zijn er vast wel wat leuke adresjes maar na wat zoeken niet echt iets goed in het centrum van Beijing dus uiteindelijk een cheap minihotel geboekt waar net een bed in past maar wel met gratis Wifi en vlakbij de forbidden city:-)..

Om maar even over de Visums door te gaan.. Wat een wereld van verschil is elke ambassade of consulaat. Mongolïe was een kantoortje van 3 bij 3 meter met Ghengis Kahn aan de muur en was binnen 2 minuten geregeld.. Heerlijk dacht ik toen nog, als het overal zo makkelijk ga:-) Haha helaas was dit niet zo.:(
Voor degene die Facebook hebben, hebben kunnen lezen over de Russische abassade. Als je daar binnen stapt denk je opeens 50 jaar terug in tijd te stappen met meubeltjes die er staan die ze bij de kringloop niet eens willen hebben. Medewerkers die alleen Russisch en gebrekkig Engels kunnen en vragen langzamer engels te praten omdat ze het anders niet volgen.... en ookal staan er 50 mensen te wachten het loket gewoon dichtgaat omdat ze koffiepauze heeft..... En heb je ook nog is een map vol met zinloze papieren nodig om je visum alleen al aan te vragen... Uiteindelijk zelf ook niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen als backpacker maar gelukkig een klein visumservice bureautje die ons ermee wilde helpen en voor ons de papieren wel kon regelen tegen een kleine betaling natuurlijk...

Vandaag was het visum van China aan de beurt. Vol goede moed naar de ambassade!! Eenmaal aangekomen vroeg ik me toch af of ik goed was. Super mooi luxe gebouw maar de vlag van China hing er dus het zou wel goed.. Heeeeeeeel voorzichtig tussen een Bentley en Aston Martin geparkeerd. Ik naar binnen stond er een röntgen apparaat, nja het zal wel, na de russische ambassade sta ik nergens meer van te kijken. Weer een stukje verder stond er beveiliging breder dan Yuri van Gelder en langer dan de gemiddelde NBA speler (dat zal wel zijn om de gemiddelde lengte van de mensen in de ambassade op te krikken:-P) Uiteindelijk was ik dus toch verkeerd en was het alleen voor diplomaten en ben weer netjes naar buiten begeleid en het goede adres gekregen. Helaas geen double entry visa gekregen omdat we voor als we door het zuiden van China willen reizen geen verblijfboeking en vlucht of treinticket hebben dus dan maar single entry en tegen de tijd dat we in Nepal zijn kijken we wel weer verder...

Verder zijn we veel bezig met de laatste loodjes op het werk en ondertussen heel veel spullen aan het uitzoeken en weggooien. En al deels aan het stallen in 1 van de 3 gratis opslag adressen in Sterrenburg:-) (thnx all) Gretl heeft in gedachten al 10x haar backpack ingepakt en tot de conclusie gekomen dat ze niet alles mee kan nemen en ik de rest maar in mn backpack moet doen;-) Morgen gaan de laatste auto onderdelen de deur uit (snik snik) en de boodschappen auto verkocht worden... Zaterdag onze laatste werkdag en alles die week erna leeg halen en verkopen.. Vanaf dan verblijven in het 5 sterren hotel stayokay van Eck;-)

Nog maar 16 dagen:-)

• 16 April 2013 - 16:27

Marije:

Super spannend allemaal!!! Ik leef helemaal met jullie mee!

• 17 April 2013 - 09:29

Annemarie:

Spannend! Ik ga jullie zeker volgen. Succes met alles! Op naar jullie laatste werkdag en datum vertrek!!!

• 17 April 2013 - 19:14

Bjorn:

ja het is echt spannend en de dagen vliegen voorbij!! Leuk dat jullie ons volgen:-)

• 19 April 2013 - 07:39

Danny:

Leuk he die laatste loodjes!! Maar wij zullen ook weer meegluren met jullie reisverslagen hoor! ;)
    Veel succes de komende dagen.

• 19 April 2013 - 08:50

Bjorn:

ja zeker. De dagen vliegen nu voorbij en kan niet wachten om lekker weg te gaan maar moeten hier de laatste dingen ook nog doen. Haha gluur jij maar lekker mee hoor:-P

• 02 Mei 2013 - 20:07

Jochem:

Veel plezier allebei en een hele goede reis toegewenst. Ik zie jullie reisverslagen wel tegemoet!