part II - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu part II - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

part II

Door: Gretl en Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Gretl

27 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na een geweldige eerste dag staat er weer een tweede voor de deur. Jammer genoeg is het weer iets minder, maar daar laten wij de pret niet door drukke..

Bjorn had gezien dat ons hotel dicht bij verschillende museums lag, dus hadden we besloten daar een kijkje te gaan nemen. Van de drie had Bjorn uitgezocht dat het national history museum wel de leukste zou zijn.. Daar aangekomen.. echt een massa van mensen die daar al vroeg in de rij stonden. Nou toch maar achteraan gaan staan..

Oke hoeveel zou het kosten om hier naar binnen te gaan? We zien het wel, maar als het meer in dan 10 pond doen we het toch maar niet.. daar kunnen vanavond in de pub wel wat beters van kopen :P

uiteindelijk na een half uurtje ons door de rijen heen gewurmd en ja hoor we zijn binnen. Oke.. Even goed kijken waar zouden we nu moeten betalen? en hoeveel kost het nou? Huh wat staat daar nou? Echt een mega grote dinosourus.. Huh het was toch het national history museum?? haha het is het natural hisory museum.. oke kan ook leuk zijn.. helemaal als het blijkt dat het gratis is :)

Echt een vet mooi museum!! allemaal oude botten, verschillende soorten stennen uit alle plaatsen van de wereld en uit alle tijdsperken. We hebben onze ogen uitgekeken.. na drie uur toch wel een beetje moe en we hadden wel het idee dat we ongeveer alles hadden gezien..

Wat staat er voor vandaag nog meer op het programma.. Natuurlijk winkelen!! en waar kan je dat beter doen dan bij Horrods.. Er was mij vertelt dat ik daar moest zijn geweest!! dus vol goede moed en flink de pas erin gingen wij richting Knightsbridge.. Stappen we het warenhuis binnen gelijk allemaal van die vrouwtje bij de MAC make-up die me wel even wilde opmaken en advies wilde geven.. huh misschien later.. Even later staan we bij alle mooie dure zonnebrillen te kijken heeft een verkoopster mijn mooie echte nep Chanel zonnebril in mijn tas gespot.. Voor 200 batt gekocht op kho san (haha).. Gewoon doen of je ze niet begrijp.. help het beste!! na ongeveer 10 keer verdwaald te zijn in de grote warenhuis, de weg naar buiten weer gevonden..

Het wordt tijd om een hapje te gaan gaan eten.. Bij een leuk klein bakkertje een lekkere panini gegeten en even een beetje uitgerust. Daarna alle andere winkels bezocht die nog om het warenhuis heen liggen.. o.a. Uggs store, H en M en voor bjorn niet onbelangrijk autobedrijven.

Na al dat lopen is het nu wel weer naptime! Dus terug naar het hotel om ons op de maken voor de avond..

Na ons dutje konden we weer heel helder denken. We gaan naar Nothing Hill om een hapje en een drankje te doen. Wel gretl en bjorn style dus we moesten ergens anders eten dan waar we wat gingen drinken..

Dus we zijn in een heel appart kipresaurant iets wezen eten om vervolgens de grootste lol te hebben in de pub..

Zo.. we hebben onze tweede dag ook goed weten te vullen.. nu eerst weer lekker slapen want over een paar uur gaat alweer de wekker en morgen hebben we geen naptime :(

Voor de laatste dag hebben we het mooiste overgehouden! De spectaculaire tower bridge. maar ja.. uuh hoe komen we daar.. zullen we maar gewoon al die mensen achterna lopen? goed plan!!

uuhh bjorn waar zijn al die mensen ineens gebleven?? we lopen maar gewoon door.. het moet hier ergens in de buurt zijn!! ik denk gewoon dat er dan vandaag geen toeristen naartoe komen.. :S

Of misschien is het toch aan de andere kant.. uiteindelijk toch nog gevonden (nadat we door een woonwijk van Londen zijn gelopen). Zullen we even leuke foto's gaan maken!! doe maar springen en nog meer springen en op je handen lopen en springen.. na een tijdje toch wel moe geworden.. hebben daar nog even gezeten en genoten van het heerlijke weer.

Nu we alles hebben gedaan wat we willen doen is het tijd om te SHOPPEN!! dus weer terug naar piccadilly circus.. WOW wat is die M&M world die hier zit toch vet cool!! Even een broodje gehaald bij de subway (traditie) en onze laatste inkopen gedaan. Nu moeten we toch echt difititief afscheid gaan nemen hier..

Om onze laatste tijd op te maken hebben we besloten om nog naar het science museum te gaan!! hier hebben we allemaal super grappig proefje gedaan, waaruit onder andere bleek dat ik dacht als een vrouw en bjorn ook dacht als een vrouw!! haha

Nog even langs de Burgerking (traditie) voor we naar huis gaan..

Nog net op 3 minuten na op tijd de trein gehaald en anderhalf uur terug gereden naar het bootje.. Met heeeeel wat meer kennis over het metrostelsel van Londen!! ik zie 's nachts nog alle kleurtje voorbij komen.. dan moeten we van blauw overstappen op geel enzo..

En uiteindelijk kunnen we er maar 1 ding van zeggen:

IT WAS LEGENDARY

• 27 Februari 2012 - 18:30

Bjorn:

IT WAS LEGENDARY!!! Op naar de volgende trip:-D

• 28 Februari 2012 - 07:14

Jolien & Scobby:

LEUK< LEUK< LEUK!!!!!!!

Op naar de volegnde trip - Noosa is ook echt heel leuk!!! xxx