Couchsurfen??!? - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Couchsurfen??!? - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Gretl Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Couchsurfen??!?

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Gretl

16 Maart 2013 | Nederland, Dordrecht

Omdat er blijkbaar toch mensen zijn die dit lezen die we niet dagelijks spreken en up to date kunnen houden met onze plannen komt hier weer even een update...:-)

Afgelopen maand hebben we de knoop door moeten hakken met wat we gingen doen aangezien de visums etc toch echt geregeld moesten worden.. Wat overigens in Nederland een hel is met mensen op ambassades die niet normaal Nederlands kunnen en af en toe gewoon de telefoon erop gooien als ze je niet kunnen helpen, nummers van ambassades die niet kloppen en het goede nummer nergens te vinden is... Anyway om ff terug te komen op wat ik wilde typen.

We hebben inmiddels een ticket geboekt naar China (uuuuhm China?? ja China ja, met een tussenstop van 18 uur!! in Kuala Lumpur zodat we daar nog ff rond kunnen kijken). Raar begin maar als ik t ff uitgeleg is het eeeerg logisch, praktisch en goedkoop:)

Omdat we graag ons nieuwe kleine neefje of nichtje willen zien die in Juni geboren wordt houden we in Juni een minireisbreak couchsurfend (bij familie en vrienden) in Nederland. Dus we vliegen via Kuala Lumpur naar Bejing om daar al couchsurfend rond te kijken en via Mongolie en Rusland terug te reizen naar Nederland. Voor degene die het programma 'Veronica goes couchsurfing' gemist hebben en niet weten wat het is hier even een korte uitleg: Couchsurfing is de goedkoopste manier van Backpacken. Je slaapt namelijk gewoon bij mensen thuis (tegen een kleine vergoeding) die het leuk vinden om mensen te leren kennen uit een andere cultuur. En voor de volgers die denken.. WTF is dat wel veilig etc.. Dit hebben we allemaal uitgezocht en er zijn genoeg plekken waar je naartoe kan, wat veilig is en waar al meerdere backpackers geweest zijn.
Na de minibreak in NL vliegen we naar India om daar de grootste cultuurshock ooit te krijgen en toch echt voor een lange periode NL te verlaten..

De afgelopen dagen hebben we een hoop nagedacht over 'later'.. Wat nou als we eigenlijk helemaal niet meer terug willen naar NL en vooral niet naar de 9 tot 17 baan (in ons geval 7 tot 21 baan). Wat zijn de beperkingen en is het mogelijk om de 'eeuwige' reiziger uit hangen zonder dat je een paar miljoen op je bankrekening heb staan... haha eeuwige reiziger... klinkt goed toch;-) , maar misschien zijn we het na die 1 tot 2 jaar wel zat of blijven we net zoals Jolien een paar jaar in 1 land wonen wat goed bij ons past..
Op dit moment klinkt eeuwige reiziger goed maar we zijn nog niet eens weg dus eerst maar is kijken hoe het 1e jaar gaat verlopen...

Nog maar 47 dagen:-)

• 16 Maart 2013 - 13:24

Jolien & Scobby :

Australie is een goede optie- ha ha ha

Bereid je maar vast voor op alle ambassades, Nederland is een eitje vergeleken met buitenlandse ambassades :)

• 16 Maart 2013 - 15:41

Bjorn:

ja dat is idd nog een optie;-)

Ja daar zijn we wel op voorbereid maar had wel verwacht dat het in NL makkelijk zou gaan